-->

2011. június 27., hétfő

Mikulás torta

Mikulás torta

Hozzávaló: 16 db tojás
                  16 e.k. liszt
                  16 e.k. cukor
                  3 cs. sütőpor
                  4 cs. vaníliás cukor
Krémhez: 1,5 l Hulala habtejszín
                 3 cs.habfixáló 
                 4 cs. vaníliás cukor 
                  mazsola 
Fondant bevonat: 1cs.Marshall pillecukor
                            2 e.k. ételkeményítő
                            2 e.k. víz
                            25+5 dkg porcukor
                            1 e.k. vaj
Először a fondant-ot készítem el, mivel ennek legalább 3 órát hűtőbe kell állnia. Én mindig díszítés előtt egy nappal elkészítem. Szóval egy hőálló tálat vajjal kikenünk és a pillecukort beletesszük a 2 e.k. vízzel, majd mikroba két percre betesszük, de úgy hogy közbe ki-ki vesszük és megkavarjuk vajas kanállal. Amikor jól összeolvadt az átszitált és az ételkeményítővel összekever porcukrot apránként hozzáadjuk. Amikor lágy masszává dolgoztuk össze akkor alufóliába csomagoljuk és hűtőbe tesszük. Nagyon macerás de utána nagyon jó vele dolgozni. Bár én amikor masszásítom a porcukorral hogy ne legyen nagyon ragadós vajjal bekenem a kezem és úgy gyúrom. 
Amikor kész vagyok a fondanttal  akkor egy 3X4 tojásos piskótát készítek egy 26-os formában,  majd a 18-as formában egy 4 tojásos piskótát készítek.  
Amíg a piskóták kihűlnek addig elkészítem a krémet A habtejszínt a habfixálóval és a vaníliás cukorral kemény habbá verem . Aki szereti tehet bele mazsolát amit rumba áztat. Mi nem szeretjük mazsolásan így nem is teszek bele. Majd a krémet is beteszem a hűtőbe hogy visszahűljön egy kicsit.
Ezután elkészítem a fondant díszt, amit ételszínezékkel lehet színezni.
Majd egyszerűen meg töltöm a piskótákat, és a kinyújtott fondantot rá teszem, persze az emeletes tortánál külön külön tortánként. És utána royal icing-el elhelyezem a díszeket és ugyan ebből díszíteni is tudom.
A royal icing nem más mint 2 db tojásból 4 e.k. vízből, és 500 g porcukorból kemény habot készítünk. Amit ugyan úgy étel színezékkel lehet színezni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése